Hyundai Tucson – gama silnikowa, dane techniczne, historia

Hyundai Tucson to jeden z najlepiej sprzedających się modeli pochodzącego z Korei Południowej producenta. Auto to dość mocno przyczyniło się do sukcesu Hyundaia w Europie, gdzie wcześniej miał dość niską renomę i kojarzył się z autami, których jakość wykonania czy też poziom wyposażenia był wyraźnie gorszy niż w najbardziej popularnych w Europie samochodach.

Hyundai Tucson – historia modelu

Po raz pierwszy Hyundai Tucson został zaprezentowany w 2004 roku. Jest to następstwem tego jaki sukces odniósł samochód Kii, czyli Kia Sportage. Tucson to kompaktowy SUV, który w pierwszej miał nieco terenowe usposobienie, co cechowało SUVy z początku XXI wieku. Dzięki opcjonalnemu napędowi na cztery koła samochód można było również wykorzystać w terenie.

Druga generacja modelu zadebiutowała w 2009 roku. Była ona dość sporą rewolucją, gdyż samochody osobowe Kii w tamtym czasie zaczęły korzystać z nowego języka stylistycznego o nazwie Fluidic Sculpture. Zmieniło się więc naprawdę sporo. Auto zyskało bardziej miejski charakter i składało się z bardzo smukłych, obłych linii.

Rozwinięciem poprzednika była trzecia generacja, którą do sprzedaży wprowadzono w 2015 roku. W tamtym czasie auta osobowe Hyundaia korzystały z zaktualizowanego języka stylistycznego Fluidic Sculpture, który był bardzo udaną ewolucją pierwotnej wersji. Auto w trzeciej generacji zyskało nieco bardziej masywne proporcje, a z przodu w oczy rzucał się wlot powietrza o kształcie sześciokąta, a także agresywne reflektory.

Najnowsza generacja to spora rewolucja. Powstała w 2020 roku i znacznie różni się od poprzedników. W tym okresie samochody Hyundaia przyjęły kolejny już język stylistyczny, który tym razem nazywa się Sensuous Sportiness. Odznacza się futurystyczną i mocno awangardową stylistyką.

hyundai tucson

Hyundai Tucson – dane techniczne

Hyundai Tucson to kompaktowy SUV, który jest długi na 4500 milimetrów przy rozstawie osi wynoszącym 2680 milimetrów. Szerokość mierzy 1865 milimetrów, a wysokość sięga 1665 milimetrów. Masa własna to około półtorej tony. W bagażniku pomieścimy z kolei 546 litrów.

Hyundai Tucson – gama silnikowa

Podstawowa jednostka napędowa, która jest montowana w nowym Tucsonie to silnik 1.6 T-GDI. Jest to silnik turbodoładowany, który generuje 150 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 250 niutonometrów.

Ponadto wybrać można jednostkę 1.6 T-GDI 48V, czyli tak zwaną miękką hybrydę. Generuje ona dokładnie tyle samo mocy i momentu obrotowego, co bazowa benzyna, lecz zapewnia lepsze przyspieszenie szczególnie w wypadku rozpędzania się od 60 do 100 km/h.

Topowa jednostka to również 1.6 T-GDI, lecz o mocy 180 koni mechanicznych. Wyższy jest także moment obrotowy, gdyż wynosi on 265 niutonometrów. Dzięki temu przyspieszenie od zera do setki wynosi 9 sekund. Tucson dostępny jest także z silnikiem 1.6 T-GDI HEV, czyli tak zwaną pełną hybrydą. Ma ona moc rzędu 230 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Topowym silnikiem w Tucsonie jest silnik 1.6 T-GDI PHEV. Wytwarza on 265 KM, a moment obrotowy wynosi tyle ile w przypadku zwykłej hybrydy, czyli 350 Nm.

5/5 - (1 vote)